taal / language

Artikelindex

mijn verhaal

Inmiddels rij ik alweer heel wat jaar MX-5, of eigenlijk moet ik zeggen Miata, want daar ligt mijn hart.
maar hoe is het zo gekomen? Dat lees je hieronder

Het begon in het najaar van 2003. Net begonnen met werken. Beetje meer geld te besteden en dus een 'grotere' auto gekocht. Een Landrover Discovery Hi-Roof. Ex-grijs kenteken en omgebouwd naar geel. 7-zitplaatsen. Met die auto was niks mis (later wel, maar dat is een ander verhaal). Als ingenieur met toch vooral een zittend beroep wilde ik wel wat meer. Beetje rommelen met mijn handen. Dus bedacht om een auto er bij te nemen. Een cabrio misschien maar nog geen specifiek idee. Langzaam tegen het eind van het jaar eens wat rond gekeken, komt mijn broer met zijn oude Volvo. Die komt niet door de APK en er zijn nog wat puntjes. Hij wil het ding naar de sloop brengen. Maar dat vond ik zonde. Dus ik hem overgeschreven. Ander uitlaat tussenstuk gekocht. Andere startmotor gemonteerd. En dat ding reed eigenlijk prima.

Inmiddels zo'n beetje voorjaar 2004 had ik besloten dat het voor 'erbij' een MX-5 of liever een Miata mocht worden.

Bij een bekende handelaar in het noorden (nee niet de Cabriohoeve, die bestonden toen nog niet) komt een bedenkelijke Miata voorbij. Tweede paasdag de stoute schoenen aangetrokken en met de Volvo naar het noorden getrokken. Daar blijkt het inderdaad allemaal niet mee te vallen. Maar, het mocht een project zijn. Dus zaken gedaan en en-passant de Volvo ingeruild. Ook weer een zorg minder.

De week erop een aanhanger gehuurd en de Volvo erop geslingerd:

 

Éénmaal aangekomen het papierwerk in orde gemaakt en de sleutels omgeruild. En dan mag je je 'nieuwe' auto opladen.

 

 

 

Thuis gekomen liep de buurt al uit. Afgeladen en in de schuur geduwd. Tijd om te klussen!